Skal det være nemt, hopper jeg ofte på denne sunde opskrift på omelet, som bare er fantastisk! På under 15 min. har du en varm og lækker omelet klar til servering. Omelettens fyld kan varieres efter, hvad du lige har på hylderne i dit køleskab. Jeg har brugt ost, løg, champignon og frisk spinat. Du kan fx også komme skinketern, chorizopølse, sorte oliven, rød peberfrugt eller lidt kogte kartofler i din omelet.

Ingredienser (1 person)
2 æg
1/2 løg
2 skiver toast ost eller 2 spsk revet mozzarella
1/2 glas champignon i skiver (eller friske)
1 håndfuld frisk spinat
Groft salt og friskkværnet peber
Topping: Frisk basilikum og stærk chilisauce

Hak løget fint og svits det på panden i lidt olie og tilsæt champignon. Det hele skal svitses helt af og blive godt brunt. Krydr med salt og peber. Pisk de to æg let og hæld dem ud over løg og champignon og drys med det samme osten ud over. Hvis du bruger toast ost, riv da osten i små stykker. Kom spinaten ovenpå, og vend omeletten så godt som du kan. Min omelet går ofte lidt i stykker, men det gør ikke noget. Bare sørg for at æggene bliver godt stegte, osten smelter og spinaten bliver blød. Jeg kan godt lidt at omeletten er lidt rustik.

Jeg har toppet min omelet med frisk basilikum og lidt stærk chilisauce.

Sammen med omeletten har jeg serveret en let salat bestående af frisk rucola, små broccoli buketter, kvarte cherrytomater, rød snackpeber, lidt cremet feta ost, saltede peanuts og sidst lidt balsamico glace.

Dette er virkelig et sundt og yderst lækkert aftensmåltid på en travl hverdag. Tidsmæssigt tager omeletten ikke mere end 15 min. at lave, og salaten er snittet på under 10 min. Så der kan hurtigt serveres et hjemmelavet og sundt aftensmåltid ;)

Omelet

Omelet